background

Saturday, July 9, 2011

::rEdHa tErimA uJiaN Nya::

Ya Allah, aku hanya hambaMu yg kerdil lg hina..
Aku tidak mmpu berbuat bnyk kecuali hnya mngharap pd Mu..
Aku menangis bkn krn aku tdk redha dgn takdir-Mu..
bkn krn aku terluka dgn ujian-Mu..
bkn juga krn aku brkecil hati dgn-Mu..

Aku hnya seorng hamba-Mu yg lemah..
Aku tidak mmpunyai apa-apa 
selain tangisan dan air mata ini..
yg mnemani setiap duka dan sakitku..
Air mata ini trlerai krn aku cinta pd-Mu Ya Allah..

Air mata ini pengubat dukaku..
Air mataku ini adalah sahabat yg pling memahami akan diriku ini..
Aku hanyalah seorng wanita yg lelah dlm perjalananku ini..
Aku begitu penat Ya Allah...penat memujuk hatiku..
Penat utk menangisi segalanya drpd-Mu..
Berikanlah kekuatan kpd hamba-Mu ini Ya Allah..
Ampunkanlah diriku ini Ya Allah...
andai aku ini hamba-Mu yg tidak tahu bersyukur pd-Mu..

Ya Allah jadikan kesusahan dan ujian ini sbg cara utk aku lebih dkt dgn-Mu..
lebih mengharap pada-Mu...
dan lebih memerlukan-Mu drpd segalanya..
Janganlah derita dan kesakitan ini mmbuatkan aku jauh drpd-Mu...

Aku redha Ya Allah
dgn takdir-Mu....
Aku terima dugaan ini dgn sepenuh jiwa dan ragaku..

Andai di dunia ini
trlalu bnyk tangisan utkku
Andai di dunia ini
begitu bnyk derita utkku
Andai di dunia ini
tiada bhagia utkku
Kau gantikanlah segalanya itu
dgn keindahan syurga-Mu disana...
Amin...


No comments: